Tegoroczna edycja zgromadziła 107 muzyków, wokalistów i instrumentalistów, głównie z terenu naszej archidiecezji. Warsztaty poprowadzili znani kompozytorzy i dyrygenci, propagatorzy muzyki liturgicznej - Paweł Bębenek, Hubert Kowalski oraz Piotr Pałka przy wsparciu miejscowych muzyków.
Ich ponad dziesięcioletnie doświadczenie wspólnej pracy warsztatowej na terenie całej Polski ma na celu przede wszystkim wspólną modlitwę środowiska zainteresowanego świadomym przeżywaniem liturgii. Założeniem organizatorów jest popularyzacja muzyki kościelnej, rozwijanie, ożywianie i tworzenie nowych grup odpowiedzialnych za prowadzenie śpiewów w czasie Mszy św., nabożeństw i modlitw.
Ostatnim wspólnym dziełem duetu kompozytorów Huberta Kowalskiego i Piotra Pałki było Oratorium ku czci błogosławionego ks. Michała Sopoćki pt. „Toto wierny sługa mój”, wykonanego w czerwcu tego roku w ramach uroczystości jubileuszowych Abp. Edwarda Ozorowskiego.
Nad całością wydarzenia czuwał ks. Krzysztof Łapiński, wykładowca muzyki kościelnej w Archidiecezjalnym Wyższym Seminarium Duchownym, który od wielu lat angażuje się w organizację rozmaitych projektów i przedsięwzięć muzycznych w archidiecezji białostockiej.
Tematyka tegorocznych warsztatów wynika z dynamicznego rozwoju wspólnot ewangelizacyjnych, prowadzących modlitwy uwielbienia, które mocno akcentują dziękczynny wymiar modlitwy chrześcijańskiej. Rozwój tych grup wpływa na powstawanie licznych nowych utworów, które można włączać do liturgii zgodnie z istniejącymi przepisami liturgicznymi.
Uczestnicy warsztatów w repertuarze ostatniej edycji warsztatów mogli poznać m.in. sięgające do źródeł muzyki kościelnej dziedzictwo chorału gregoriańskiego, nowe aranżacje tradycyjnych utworów, a także nowe kompozycje czerpiące inspirację z doświadczenia wiary ich twórców, z Psalmów, literatury chrześcijańskiej oraz poezji religijnej.
Warsztaty zakończyła uroczysta Msza św. połączona z koncertem finałowym w kościele pw. Miłosierdzia Bożego w Białymstoku, której przewodniczył bp Henryk Ciereszko.