29.05.2022r. godz.20.30
Orkiestra Kameralna SINFONIA ACADEMICA Włodzimierz Promiński , Leszek Sokołowski - kierownictwo artystyczne
PROGRAM
G.Fr. Händel - Concerto grosso op.6 nr 1 G-dur
E. Grieg – Dwie melodie elegijne op.34 - Suita w dawnym stylu “ Z czsów Holberga” op.40, Preludium, Sarabanda, Gawot, Aria, Rigaudon
SINFONIA ACADEMICA – orkiestra kameralna UMFC Wydziału Instrumentalno - Pedagogicznego w Białymstoku powstała z inicjatywy Leszka Sokołowskiegow 1998r. Od 2003r. zespół współtworzy i prowadzi Włodzimierz Promiński prymariusz Kwartetu CAMERATA. Zespół współpracował z najwybitniejszymi polskimi dyrygentami i solistami m.in.z Jerzym Maksymiukiem, Konstantym Andrzejem Kulką, Katarzyną Dudą, Mirosławem Jackiem Błaszczykiem., a także nagrał siedem płyt CD.
05.06.2022r. godz.20.30
Józef Kotowicz - organy
Zuzanna Sosnowska - wiolonczela
PROGRAM
G. Frscobaldi (1583-1643) - Toccata seconda
G. Frescobaldi - Toccata per l'Elevazione
B. Pasquini (1637-1710) - Toccata del secondo tono
Dawna muzyka polska z tabulatur XVII i XVIII wieku
-J. Podbielski (1640) - Preambulum
-Anonimus - Cantio Polonica
-Anonimus -Dwie arie ze zbioru Sióstr klarysek ze Starego Sącza
J. Pachelbel (1653-1706) - Toccata in e
J. S. Bach - Sarabande i Gigue z II Suity na wiolonczelę solo BWV 1008
G. Cassado - Intermezzo e Danza Finale z Suity na wiolonczelę solo
P. Vasks - Grammata cellam – Pianissimo
Józef Kotowicz - białostocki organista i pedagog. Wykłada w Zespole Szkół Muzycznych w Białymstoku w zakresie gry na organach i improwizacji organowej. Jako doktor habilitowany jest adiunktem na Uniwersytecie Muzycznym F.Chopina w Warszawie Wydział Instrumentalno-Pedagogiczny w Białymstoku. Bierze udział w licznych krajowych festiwalach organowych, a także za granicą: regularnie koncertuje w krajach skandynawskich, wielokrotnie występował w Słowacji, Niemczech, Irlandii, Włoszech, Litwie, Białorusi i Rosji. Pięciokrotnie odbył tornee koncertowe w USA. Jest laureatem Międzynarodowego Konkursu Organowego w Kamieniu Pomorskim-1994. Ma w swoim dorobku nagranie pięciu płyt CD. Jest członkiem Archidiecezjalnej Komisji Muzyki Kościelnej w Białymstoku.
Zuzanna Sosnowska to jedna z najbardziej utalentowanych polskich wiolonczelistek swojego pokolenia. Jest zwyciężczynią (I nagroda ex aequo) prestiżowego X Międzynarodowego Konkursu Wiolonczelowego im. W. Lutosławskiego oraz laureatką wielu nagród na konkursach międzynarodowych w Polsce, Niemczech, Austrii, we Włoszech, Hiszpanii, Chorwacji, Serbii, Kanadzie i Chile. Koncertuje jako solistka, w duecie z hiszpańskim pianistą Magí Garcías oraz jako członek Tansman Trio i Ensemble Esperanza w Polsce, Niemczech, Szwajcarii, Kanadzie, Austrii, Norwegii, Holandii, Francji, Hiszpanii, Włoszech i Namibii. Jako solistka regularnie występuje z czołowymi polskimi jak i zagranicznymi orkiestrami pod batutą m.in. A. Wita, T. Strugały, M. Mosia, A. Humali, M. J. Błaszczyka, J. M. Zarzyckiego czy A. Klocka. Jej koncerty transmitowane były w Programie 2 Polskiego Radia, Norddeutsche Rundfunk i Radio Nacional Espana. Artystka dokonała również nagrania archiwalnego dla Polskiego Radia z NOSPR w Katowicach pod batutą B. Akiki.
Zuzanna Sosnowska z wyróżnieniem ukończyła studia w Hochschule für Musik w Weimarze i Escuela Superior de Música Reina Sofia w Madrycie. Obecnie kontynuuje studia podyplomowe w Musikhochschule w Lubece. W 2019 i 2020r. otrzymała nagrodę specjalną Królowej Sofii. W 2021r. za całokształt twórczości uhonorowana została nagrodą artystyczną Marszałka Województwa Podlaskiego oraz Nagrodą Burmistrza Miasta Wasilkowa.
19.06.2022r. godz.20.30
Anna Krzysztofik-Buczyńska – Klawikord / Klawesyn
J. Pachelbel (1653-1706) Hexachordum Apollinis: Aria prima, Aria tertia, Aria quinta (klawikord)
L. Couperin (1626-1661) Preludia Niemenzurowane, Preludium a-moll, Preludium A-dur (z rękopisu Bauyna ok.1658) (klawesyn)
J. N. P. Royer (1703-1755) Premier Livre de pièces pour clavecin 1746 (Pierwsza Księga utworów na klawesyn), Allemande, La Sensible
4.T. Kamieniak (ur.1981) Anioły Kolorów - prawykonanie na chór żeński i klawesyn op.80 do słów wiersza Zbigniewa Stryja Międzyszkolny Chór Żeński przy III LO im.K.K.Baczyńskiego (przygotowanie prof. Anna Olszewska)
Anna Krzysztofik – Buczyńska ukończyła z wyróżnieniem: PSM I st. im. I. J. Paderewskiego w Tarnowskich Górach w klasie fortepianu mgr H. Gacki-Krzysztofik, OSM I i II st. w Bytomiu w klasie mgr M. Zegalskiej oraz studia magisterskie i podyplomowe w Filii AMFC w Białymstoku w klasie prof. J. Kadłubiskiego.
Naukę gry na klawesynie rozpoczęła w Filii AMFC w Białymstoku pod kierunkiemprof. P. Wilczyńskiego, a następnie u mgr E. Adamczyk. W 2008 roku ukończyła z wyróżnieniem jednolite studia magisterskie na UMFC Wydział w Białymstoku w klasie klawesynu prof. L. Stawarz. W roku 2015 uzyskała tytuł doktora sztuki muzycznej w dyscyplinie artystycznej instrumentalistyka na podstawie rozprawy doktorskiej „Między klawesynem a fortepianem – różnice w interpretacji na podstawie wybranych utworów”. Pracuje na stanowisku adiunkta w Filii UMFCw Białymstoku, prowadząc klasę klawesynu oraz zajęcia związane z tematyką wykonawstwa muzyki dawnej.
Jest współzałożycielką Zespołu Muzyki Dawnej CONSORT 415, z którym występuje jako solistka i kameralistka, realizując partie klawesynu i pozytywu. Jako muzyk orkiestrowy pracuje w Orkiestrze Symfonicznej Opery i Filharmonii Podlaskiej im. St. Moniuszki w Białymstoku, realizując tam partie fortepianu, klawesynu, czelesty, organów oraz elektronicznych instrumentów klawiszowych.
Jako korepetytor pracowała w OIFP-ECS w Białymstoku przy realizacji oper i operetek: St. Moniuszko„Straszny Dwór”, G. Verdi „Traviata”, W. A. Mozart „Czarodziejski Flet”, G. Ph. Telemann „Pimpinone”, G. Bizet „Carmen”, G. Puccini „Cyganeria” i „Turandot”, J. Strauss „Zemsta Nietoperza” i „Baron Cygański”, Fr. Lehár „Wesoła Wdówka”; musicali Ch. Williams „Korczak”, A. L. Webber „Upiór w operze” i „Jesus Christ Superstar”, J. Bock „Skrzypek na dachu”, L. Simon „Doktor Żywago” oraz bajek muzycznych „Adonis ma gościa” muz. J. Lubowicz, „Kot w butach” muz. P. Nazaruk, „Sprawa Kapturka Cz.” muz. P. Klimek.
Dzięki grze na kilku instrumentach wykonuje muzykę od XVI - wiecznej do współczesnej. Twórca kanału muzycznego na YouTube, popularyzującego muzykę dawną - Buczyńscy Baroque Music.
26.06.2022r. godz.20.30
KWARTET CAMERATA
Włodzimierz Promiński - I skrzypce
Andrzej Kordykiewicz - II skrzypce
Piotr Reichert - altówka
Rafał Kwiatkowski - wiolonczela
PROGRAM
A. Dvořak - Dwa Walce op. 54
J. Brahms - Kwartet smyczkowy a-moll op. 51 nr 2 - Allegro non troppo, Andante moderato, Quasi Minuetto,moderat, Finale. Allegro non assai
Kwartet Camerata jest jednym z najwybitniejszych polskich zespołów kameralnych. W czasie ponad 30 lat swojej działalności Kwartet występował w wielu renomowanych salach koncertowych Europy, Ameryki i Azji. Jest laureatem międzynarodowych konkursów muzycznych m.in. w Tokio (1989), w Monachium (1990) oraz w Paryżu (1990 - I nagroda), Portsmouth (1988 - specjalne wyróżnienie Yehudi Menuhina za wykonanie III Kwartetu Beli Bartoka). Brał udział w wielu festiwalach międzynarodowych m.in: w Ludwigsburger Schloßfestspiele, Międzynarodowym Festiwalu Muzycznym w Łańcucie, Kuhmo Chamber Music Festival, Festival de Wallonie, Festival van Flandern, Ost Belgien Festival, Plovdiv International Festival, Bodensee Festival, Warszawska Jesień, Festiwal Mozartowski w Warszawie , Sintra Festival (Portugalia). Kwartet Camerata nagrał 30 płyt dla takich wytwórni jak DUX, Koch International, Ricercar, Thorofon, PSCM Records Były one wielokrotnie wyróżniane i nagradzane - "Diapason d'Or", "Sforzando" oraz „Pizzicato Supersonic Award", „Płyta roku 1995” miesięcznika Studio, "Fryderyk1995" Kwartet dokonał także archiwalnych nagrań radiowych w Warszawie, Kolonii i Frankfurcie nad Menem. 2003 roku zespół założył Polskie Towarzystwo Muzyki Kameralnej