zaprasza na recital klawesynowy
Anny Urszuli Kucharskiej
- klawesyn
MEDYTACJA BY PRZETRWAĆ MELANCHOLIĘ…
26 października 2015 r. o godz. 18:00
w siedzibie Archiwum i Muzeum Archidiecezjalnego
w Białymstoku
ul. Warszawska 48
tel. 85 732 40 40
Program:
Johann Jacob Froberger (1616-1667)
Tombeau uczynione w
Paryżu na śmierć Pana Blancheroche / Tombeau fait ? Paris sur mort de Monsieur
Blancheroche
Lamentacja uczyniona
na śmierć Jego Cesarskiej Mości Ferdynanda III / Lamentation faîte sur la mort doulouteuse de Sa Majesté Impériale
Ferdinand le troisieme (1657)
Toccata nr 10 in F
Louis Couperin (1626-1661)
Tombeau dla Pana
Blancrocher od Pana Couperina/ Tombeau de
Monsieur Blancrocher Par Monsieur Copuerin
***
J.H. d'Anglebert
(1635-1691)
Prélude in d
Tombeau
dla pana Chambonni?res / Tombeau de Monsieur Chambonni?res
Wariacje na temat Folii/ Variations sur les Folies d`Espagne
***
Johann
Jacob Froberger (1616-1667)
Medytacja uczyniona w Londynie aby przetrwać Melancholię…/ Plainte faite á Londres pour passer la Melancholie …
Suite XX in D
Medytacja o mojej przyszłej śmierci..albo
Memento Mori Froberger/ Méditation faite sur
ma mort future…NB memento Mori Froberger
Gigue – Courante –
Sarabande
Anna Urszula Kucharska
And stay alive
Anna Urszula Kucharska - klawesynistka, doktor sztuki
muzycznej - specjalizuje się w Wykonawstwie Historycznie Poinformowanym.
Ukończyła londyńską Guildhall School of
Music and Drama (2003-2006, studia podyplomowe pod kierunkiem Nicholasa
Parle`a) i warszawski Uniwersytet
Muzyczny Fryderyka Chopina, UMFC (1998-2003, klawesyn pod kierunkiem Leszka
Kędrackiego).
W czerwcu
2012 otrzymała stopień doktora sztuk muzycznych w dyscyplinie artystycznej
instrumentalistyka (przyznany przez UMFC).
Jej pasja do
klawesynu i Wykonawstwa Historycznie Poinformowanego inspirowana była przez
udział w wydarzeniach muzyczno-edukacyjnych takich jak: Letnia Akademia Muzyki Dawnej w Wilanowie (1999, 2001, 2002), EU Baroque Orchestra Course (Unhost
2004), Young Handel at the Keyboard
(Londyn 2004), gdzie uczestniczyła w kursach mistrzowskich gry solowej i basso continuo prowadzonych przez
Christophera Hogwooda, Larsa Ulirka Mortensena, Petera Holmana, Liliannę
Stawarz, Władysława Kłosiewicza, Simone`a Standage.
Klawesynistka
prowadzi samodzielną działalności koncertową od 2002. Występowała jako
solistka, kameralistka i kierownik artystyczny wielu projektów w Polsce,
Wielkiej Brytanii, Niemczech, Holandii, Włoszech. Obok wykonań Wariacji
Goldbergowskich (Warszawa - Białystok 2003, Londyn 2004), udziału w Couperin Series i innych projektach organizowanych przez British Harpsichord Society,
artystka szczególnym sentymentem darzy kompozycje J. J. Frobergera i muzyki
angielskiej XVII wieku. Realizuje także
partie basso continuo w zróżnicowanych stylistycznie dziełach oratoryjnych i
operowych, wykonywała m. in. bc w
Wielkiej Mszy h-moll J. S. Bacha, Sosarme
J. F. Haendla, Judgment of Paris
J. Ecclesa. Była kierownikiem muzycznym i autorem scenariusza adaptacji
scenicznej pierwszej polskiej realizacji opery San Ignacio, unikalnego
dzieła baroku jezuickiego.
Od 2006 roku
artystka podejmuje regularną działalność pedagogiczną. W latach 2006-2008
prowadziła zajęcia klawesynu dodatkowego na Wydziale
Instrumentalno-Pedagogicznym w Białymstoku (UMFC), od września 2006 roku jest
pracownikiem ZPOSM nr 3 im. G. Bacewicz (Warszawa), gdzie prowadzi zajęcia
klawesynu, basso continuo, zespołukameralnego, a także prelekcje na temat
zagadnień wykonawczych muzyki dawnej.
Jest
współinicjatorem i dyrektorem artystycznym Międzynarodowego
Festiwalu Muzyki Dawnej im. Julitty Slendzińskiej od jego pierwszej edycji
(2009).