Archiwum i Muzeum Archidiecezjalne w Białymstoku
zaprasza na
Wiosenny Koncert Wielkanocny
"Et expecto resurrectionem…"
Wykonawcy:
Bożena Bojaryn- Przybyła – sopran
Rafael Gabriel Przybyła – obój barokowy - obój d`amore, obój da caccia
Anna Urszula Kucharska - klawesyn
Koncert odbędzie się
26 kwietnia 2016 (wtorek)
godzina 19.00
w Archiwum i Muzeum Archidiecezjalnym
ul. Warszawska 48
Sala ekspozycyjna – IV piętro
(wstęp wolny)
W PROGRAMIE
William BYRD (1543-1623)
Dzwony/ The Bells
Jan Sebastian BACH (1685-1750)
Toccata e-moll BWV 914
Aria ?Genügsamkeit ist ein Schatz”
Aria in G BWV988/1
Georg Philipp TELEMANN(1681-1767)
Sonata na obój i bc g-moll Nr. 5 TWV41 (Tafelmusik t.3)
Largo- Presto-Tempo giusto-Andante-Allegro
Johann KUHNAU (1660-1722)
Sonata nr g- moll „Melancholia Saula ułagodzona przez muzykę” /Souonata secondo in g ?Saul malinconico e trastullato per mezzo della Musica”
Georg Philipp TELEMANN (1681-1767)
Aria ?Begnadigte Seelen gesegneter Christen” i Aria ?Ihr Feinde, scheltet, fluchet!”
Jan Sebastian BACH (1685-1750)/ Charles GOUNOD (1818-1893)
Preludium C – dur BWV846/1 / Ave Maria
-----------------------------------------------------------
O wykonawcach
Bożena Bojaryn-Przybyła – doktor sztuki muzycznej, dyrygent chóralny, śpiewak solista i kameralista, pedagog. Jest absolwentką białostockiej filii Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie, kierunek Wychowanie Muzyczne, Podyplomowego Studium Emisji Głosu przy Akademii Muzycznej w Bydgoszczy oraz uczestniczką sympozjów dla dyrygentów chóralnych, a także licznych kursów i warsztatów wokalnych. Przez wiele lat związana była z warszawskimi zespołami kameralnymi Cantus, Sine Nomine, Subtilior Ensemble, Ars Nova, z którymi wykonała wiele koncertów (przede wszystkim muzykaRenesansu i Baroku), nagrała kilka płyt CD (dwie z nich uhonorowano nagrodą Fryderyka). Od 19 lat prowadzi Katedralny Chór Carmen przy katedrze białostockiej, z którym wiele koncertowała oraz zdobywała nagrody na konkursach i festiwalach. Pełni funkcję zastępcy prezesa Białostockiego Stowarzyszenia „Musica Sacra”, zapoczątkowała wraz z mężem, cykl koncertów Muzyki Dawnej, Muzyczny Wersal Podlaski, w ramach którego białostoczanie mieli możliwość wysłuchania takich dzieł jak: Pasja wg św. Jana, Wielka Msza h-moll Bacha, czy Oratorium Mesjasz Haendla wykonanych przy użyciu oryginalnego, dawnego instrumentarium, po raz pierwszy w tej części Polski.
Pracuje jako adiunkt w Warszawskiej Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza na Wydziale Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku, gdzie naucza emisji głosu i śpiewu zespołowego.
Rafael Gabriel Przybyła– urodził się w 1972 r. w Bielsku-Białej. Studiował w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie oboju Prof. Jerzego Kotyczki. Jako stypendysta uczestniczył w wielu kursach Muzyki Dawnej, kształcąc się pod kierunkiem takich mistrzów obojubarokowego jak Paul Goodwin, Alfredo Bernardini, Bruce Haynes, Frank de Bruine czy Ku Ebbinge. We wrześniu 1998 r. rozpoczął specjalistyczne studia podyplomowe w Royal Academy of Music w Londynie w klasie oboju barokowego Prof. Sophii McKenna.
W sezonie koncertowym 1999-2000 był pierwszym oboistą Orkiestry Barokowej Unii Europejskiej (EUBO) i uczestniczył w europejskich trasach koncertowych prowadzonych przez Roy Goodman’a i Lars Ulrik Mortensen’a. Współpracuje z czołowymi zespołamispecjalizującymi się w nurcie wykonawczym z użyciem instrumentów historycznych.
Grał z wieloma dyrygentami, m.in. z Philippe Herrweghe, Andrew Parrott'em, Joshua Rifkin'em, Jean Claude Malgoirem czy Markiem Strynclem. Od kwietnia 2005 r. jest oboistą zespołu Musicae Antiquae Collegium Varsoviense Warszawskiej Opery Kameralnej. Prowadzi klasę oboju barokowego w Akademii Muzycznej w Łodzi i Zespole Szkół Muzycznych im. F. Chopina w Warszawie. W latach 2002 – 2012 pełnił obowiązki organisty i dyrygenta chóru w Parafii Ducha Świętego w Białymstoku, zaś od kwietnia 2012 gra i śpiewa dla wspólnoty parafialnej w kościele Krzyża Świętego w Grabówce
Anna Urszula Kucharska – klawesynistka, doktor sztuk muzycznych, absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie i Guildhall School of Music and Drama w Londynie. Uczestniczyła w kursach mistrzowskich interpretacji Muzyki Dawnej, m.in. LAMD w Wilanowie, EU Baroque Orchestra Course, Young Handel at the Keyboard, pod kierunkiem N.Parle`a, L.Kędrackiego, Ch.Hogwooda, L.U.Mortensena, P.Holmana, L.Stawarz, W.Kłosiewicza, S.Standage’a. Występowała jako solistka, kameralistka, realizatorka partii basso continuo i kierownik artystyczny wielu projektów w Polsce, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Holandii, Włoszech. W latach 2006-2008 prowadziła zajęcia klawesynu dodatkowego na Wydziale Instrumentalno-Pedagogicznym w Białymstoku (UMFC). Od 2006r. jest pracownikiem Zespołu Państwowych Ogólnokształcących Szkół Muzycznych nr 3 im. Grażyny Bacewicz w Warszawie, gdzie realizuje zajęcia klawesynu, basso continuo, zespołu kameralnego, prelekcje na temat zagadnień wykonawczych muzyki dawnej. Współinicjatorka i dyrektor artystyczny Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Dawnej im. Julitty Slendzińskiej w Białymstoku od jego pierwszej edycji (2009).